Nog een nachtje slapen - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Nog een nachtje slapen - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Nog een nachtje slapen

Blijf op de hoogte en volg Usha

03 November 2016 | Nederland, Zoetermeer

Nog één nachtje slapen en dan is het zover: Vietnam & Cambodja op de fiets. Op veler verzoek zal ik wederom een reisverslag bijhouden op internet.

De vorige site http://ronaldusha.waarbenjij.nu/ over Nepal-Annapurna Circuit is inmiddels meer dan 19400 keer gevonden, dus ik zou zeggen doe je best en volg me zo vaak, zo veel en zo onnodig als mogelijk.

De voorbereidingen voor dit tripje vallen gelukkig erg mee: niet afgebeuld worden door een personal trainer en geen trappen lopen (mijn persoonlijk record staat op 39 verdiepingen), maar lekker fietsuurtjes maken op de spinningfiets op de sportschool. Dat wordt een enorme shock als ik straks “zomaar” buiten moet fietsen.

Benodigde injecties (buiktyfus, DTP en hepatitis A) heb ik gelukkig al gehad en malaria komen we waarschijnlijk niet tegen.

Verder heb ik natuurlijk wat buitenlandse valuta aangeschaft. Voor 70 euro krijg je een kleine 1,5 miljoen dong. Mooie hoeveelheid om me een keer in rond te wentelen dacht ik , ware het niet dat ik ze in 15 briefjes van 100.000 mee kreeg.

Waarom de keus voor Vietnam en Cambodja?
Naast de ontzettend aangename weersomstandigheden van 36 graden, de oneindige stroom thee, de redelijk vlakke fietsroute, mooie landschappen en rijke historie werd ik in hoge mate geprikkeld door de fauna en ook de fauna die op je bord kan belanden. Zie de foto’s voor een idee.
Ik heb een gruwelijke hekel aan èn een enorm fascinatie voor insecten en ben erg benieuwd naar wat ik ga tegenkomen en mogelijk kan eten.

Wordt vervolgd ….

  • 03 November 2016 - 21:57

    Marianne & Bo:

    Hi lieve Usha, wow wat een mooie trip ga je weer maken. We zijn benieuwd naar vietcambo... (Staan nog op ons to visit lijstje). We gaan je volgen!!! Een goede reis en heel veel plezier! Hugs

  • 03 November 2016 - 22:55

    Usha:

    Hi Bo en M, dank jullie wel. Gaat lukken

  • 03 November 2016 - 23:02

    Aimee :

    Lieve nicht.....een hele fijne en veilige reis toegewenst. Als het kan proef ''Gebakken gezouten vliegen ". Smaken naar pinda's en geven 'a boost of energie '. Toi...toi.....toi!

  • 04 November 2016 - 08:21

    Sharmila:

    Usha, wat ontzettend leuk, ik wens je alle plezier en sterkte voor deze reis!!!!

  • 04 November 2016 - 15:46

    Aischa:

    Hi U, veel plezier en geniet van alles wat je meemaakt! Wij volgen je hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zoetermeer

Fietsvakantie Vietnam en Cambodja

Rondreis Vietnam en Cambodja op de fiets

Recente Reisverslagen:

20 November 2016

Hong Kong

19 November 2016

vervolg Cambodja/Siem Reap

18 November 2016

Cambodja Siem Reap

16 November 2016

Phnom Penh

14 November 2016

Fietsen in de Mekong Delta 2
Usha

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 9032

Voorgaande reizen:

04 November 2016 - 22 November 2016

Fietsvakantie Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: