Saigon / Ho Chi Min - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Saigon / Ho Chi Min - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Saigon / Ho Chi Min

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

06 November 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gisteren zijn we aangekomen in Ho Chi Min. Het is hartstikke warm en de luchtvochtigheid is enorm.
Vietnam is een land met 90 mln inwoners, waarvan er 10 mln in Ho Chi Min wonen. Deze 10 mln mensen worden vergezeld door 5 mln scooters en een groot aantal auto's busjes en bussen. Gezellig druk dus. Gelukkig heeft niemand echt haast en kan je je als voetganger relatief veilig door de massa bewegen.
Die eerste dag zijn we maar gelijk aan n Vietnamese lunch met stokjes gegaan en op pad gegaan in cyclo's. Dit zijn eenpersoons koetsjes met een hoge fiets eraan. Dat was een leuke ervaring. Terwijl je op je gemak door de stad wordt gefietst rijdt alles en iedereen langs en om je heen. s Avonds toch maar gezwicht voor de Pizzahut.
Vandaag zijn we naar de tunnels gegaan van de Vietcong. Indrukwekkend en benauwend. Met mijn lengte was het nog best te doen, maar het zweet brak me aan alle kanten uit.
s Middags met een deel van de groep de stand verder bekeken en lekker Vietnamees gegeten. Morgen begint de fietstocht.

• 06 November 2016 - 16:55

Lies:

Klinkt goed. En om zo door de enorm drukke stad gefietst te worden is een hele belevenis. Geniet van het zelf fietsen!

• 06 November 2016 - 17:37

Laura Huisman:

Wat leuk om je te volgen!! Veel plezier, stoer hoor!!

• 06 November 2016 - 21:03

Saida:

Veel plezier en succes met de fietstocht morgen!

• 07 November 2016 - 00:17

Mike Crumpton :

Enjoy yourself. It looks like you're having fun. We will follow your experience.

• 07 November 2016 - 10:28

Marianne & Bo:

Veel plezier! Hoe groot is je groep eigenlijk? Enne... Met mountainbikes? Had eigenlijk niet zo bij stilgestaan dat Vietnam mooie fietsroutes heeft. Anyway, zet 'em op!!

• 07 November 2016 - 14:55

Usha Doerga:

We zijn met 17 mensen. Vandaag hebben we op mountainbikes gereden en vanaf morgen op tourfietsen. In Cambodja hebben we ook mountainbikes

• 07 November 2016 - 16:14

Peggy :

Klinkt echt fantastisch. Leuk om je zo te kunnen volgen.

• 07 November 2016 - 22:31

Diana Kroes:

Hi Usha,

Je eerste dag fietsen zit er op. Is het meegevallen? Reden jullie allemaal in hetzelfde tempo of kon je elkaar loslaten. Zet hem op morgen.