Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Phnom Penh

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

16 November 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

De grens bij Cambodja oversteken duurt minder lang dan verwacht. Er is gekozen voor de overgang bij Tinh Bien, want die wordt minder gebruikt. Na een nagelbijtend uurtje komt verlossende woord en niemand hoeft de bus uit.

Blijkbaar diende de hitte in Vietnam als een opwarmertje want in Cambodja is het zo mogelijk nog warmer. In Cambodja fietsen we (gelukkig) een stukje minder.

De eerste twee nachten/3 dagen brengen we niet-fietsend door in Phnom Pen. Het is megadruk in de stad (van de 15 mln inwoners zitten er 3 mln in Phnom Pen). We zijn gearriveerd op de laatste dag van het driedaagse Drakenbootfestival, dus overdag zijn er drakenbootraces en s avonds is er vuurwerk en varen er verlichte schepen voorbij. Helaas doen m'n darmen wat vervelend en ren ik tussen de activiteiten door naar het hotel voor n hoognodig toiletbezoekje en n dutje.

De volgende dag bezoeken we de Killing Fields (er zijn er honderden in Cambodja) en de Tuol Sleng gevangenis (S21). Ook daar zijn er heel wat van. Er is behoorlijk wat leed geweest in beide landen.

s Avonds is er tijd voor wat vermaak (cocktails bier en lekker eten).

Morgen hebben we een paar uur durend busritje (300 kilometer) voor de boeg naar Siem Reap.

Foto's en filmpjes volgen snel, internet is hier wat traag.

• 17 November 2016 - 20:08

Aimee:

Een erg bijzondere ervaring. Dat maken weinig mensen mee. Geniet van elk moment....ook van de minder goeie. Brasa voor meer en meer!