Fietsen in de Mekong Delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Fietsen in de Mekong Delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Fietsen in de Mekong Delta

Blijf op de hoogte en volg Usha

08 November 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De afgelopen 2 dagen hebben we lekker gefietst in de Mekong Delta. Over smalle paadjes en grotere wegen. De mensen zijn ontzettend vriendelijk, de omgeving zeer afwisselend, de muggen irritant vasthoudend en de warmte allesomvattend. Ben al een paar keer flink geprikt dus heb de Deet nu maar onder handbereik.

De kwaliteit van de wegen verschilt van stuk tot stuk. Soms heb je een stukje van een paar centimeter breed op een weg die voornamelijk uit kuilen bestaat en soms rijd je over een mooie brede geasfalteerde weg. Ongeacht de staat van de weg kom je ook buiten Saigon vele scootertjes tegen.

Op onze route moeten we twee keer een pond nemen over de Mekong.
Niet snel maar wel doeltreffend.

Onderweg worden we toegejuicht en geschreeuwd door de mensen met hello en tjièntjáuw. Sommigen willen op de foto met ons.

Verder op het programma staan een Khmertempel, een lokale markt (nog geen insecten gezien om te eten) en verschillende industrieën (rijstverwerking, bonzaiboompjes, houtzagerij, kokosverwerking) en proeverijtjes.

Vandaag ongeveer 46 km gereden en gisteren 31 km

• 08 November 2016 - 12:00

Betty:

Leuk Usha, dat jij het nog naar je zin hebt en ons laat zien wat je allemaal meemaakt.
    Geniet ervan

• 08 November 2016 - 16:55

Asha:

Hi Usha, zo te lezen heel veel indrukken. Fijn dat wij zo kunnen meegenieten. Het fietsen valt dus gelukkig mee

• 08 November 2016 - 20:47

Aimee:

Klinkt allemaal geweldig. Blijf genieten!

• 09 November 2016 - 11:56

Ella:

Lieve Ush, geen lange berichten hoor. Je ziet er goed uit en je geniet. Lieve groetjes, Ma en Pa.